---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۵/۰۴/۲۰

نمایشگاه کتاب «ده سال روز جهانی قدس در افغانستان»

همزمان با برگزاری روز جهانی قدس در کابل، نمایشگاه کتاب با موضوعات «دوزخم بریک پیکر؛ از کابل تا قدس»، «در آغوش هوای اقصا»، «یادنامه شهدا»، «ده سال روز جهانی قدس در افغانستان»، «بحران افغانستان برایند از قضیه فلسطین» و مجلات قدس و نهضت اسلامی  نیز برگزار گردید.
كتاب (دو زخم بر يك پيكر از کابل تا قدس) چنانکه از نام آن پيداست، قضاياي جهان اسلام را از عينكي متفاوت با رسم‌هاي متفاوت مي‌بيند. اين كتاب ديدگاه‌هاي نوي را در باب تاريخ، شناخت بحران‌ها و چالش‌هاي جهان اسلام، ناهنجاري‌هاي اجتماعي كشورهاي اسلامي و از همه مهمتر قضاياي مربوط به بحران كشور ما افغانستان را مطرح نموده است.  اين كتاب به يكي از محورهايي كه پرداخته اين است كه افغانستان جزئي از پيكره جهان اسلام است. اين جزء با اين كل مشترك‌هاي زيادي دارد. با شناخت بافت‌هاي اين كل و ارزيابي ضعف‌ها و قوت‌هاي اين كل مي‌توان زود تر به آسيب شناسي قضاياي كشور دست يافت.

کتاب«در آغوش هوای اقصا» در حقیقت شرح سفر کاروان جهانی الی بیت المقدس است که رهبری هیات افغانستان را آقای مولوی محمد مختار مفلح به عهد داشت و در این کتاب سخنرانیها، دید و بازدیدهاو گفتگوهای این هیات را به رشته تحریر در آورده است.
کتاب «ده سال روز جهانی قدس در افغانستان» یکی از کتب و آثار پر باری است که ویژگی‌ها، چرایی، دلائل، پیامدها، نتایج و چگونگی برگزاری مراسم‌های روز جهانی قدس در افغانستان را تبیین کرده است. این کتاب ضمن گردآوری فتاوای علمای بزرگ جهان اسلام در خصوص برگزاری روز قدس و ضرورت مبارزه با رژیم اشغالگر، سخنرانی‌ها و پیام‌های ایراد شده در روز جهانی قدس در افغانستان سعی شده تا اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های معتبری در مورد این روز بزرگ جمع‌آوری شود.
کتابها و مجلات مذکور طی برگزاری روز جهانی قدس در کابل از طرف نهضت اسلامی افغانستان برای علاقمندان به صورت رایگان توضیح شد.