---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۹/۰۳/۱۰

«بیانیه نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس ۱۳۹۹»

الحمد لله وکفی والصلاة والسلام علی عباده الذین اصطفی

با اتکا واتکال به خداوندبزرگ و با متابعت از دساتیر صریح وصحیح دین مبین اسلام مبنی برحرمت و تعظیم شعائر الله ، با درک مسؤولیت الهی وانسانی در رابطه به حمایت از داعیه دینی ملت مسلمان فلسطین و آزاد سازی کامل این سرزمین مقدس انبیای الهی علیهم السلام و مسرای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از سیطره صهیونیسم به ویژه رهایی بیت المقدس و مسجد الاقصای شریف ، همچنین با توجه به اینکه توطئه رژیم صهیونیستی این غده خبیثه، تا پیمانه ای شوم و بنیان برافگن است که مصیبت آن تا اقصا نقاط جهان  رسیده و ما تبعات آنرا در همین خاک خود وکشور عزیز ما افغانستان می بینیم و تجربه می کنیم.

پرورش گروه های مزدور و دست آموز این رژیم به ویژه در کشور عزیز ما، روز را شام نموده هر ازگاهی ملت ما با پیامد های ناگوار دسایس این رژیم دست وگریبان اند.

حلقات خبیثه استخباراتی هم پیمانان رژیم، کشور ما را به جهنم کشانده اند که دست های کثیف آنان درخون های ریخته بر جاده های کابل مشهود ومحسوس است.

این درحالی است که عده ای از حکام نامشروع کشور های اسلامی، بقای سلطه خود را در تسلیم و مزدوری به این رژیم و حامی آن آمریکا دانسته و تداوم حیات ننگین خود را در تبانی با صهیونیست ها دانسته اند. شکی نیست که این دست از حکام فاسد ومزدور نه تنها که از هیچ مشروعیت سیاسی ای برخوردار نیستند، بلکه با افتادن در پای سران صهیونیست، از خود تاریخی سیاه برجای گذاشته وهمواره مورد نفرین امت اسلامی خواهند بود.

لذا نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف توجه امت اسلامی، کشورهای حامی مقاومت فلسطین، داعیه داران رهایی بیت المقدس و تمام آزادیخواهان جهان را به مواد وموارد زیرین معطوف می دارد:

یک : هویت اسلامی بیت المقدس، در حالی که جزئی از سرزمین ملت فلسطین است، به عنوان سومین حرم نزد مسلمین بوده و آزادی آن را به عنوان یک فریضه الهی متعلق به همه مسلمین می دانیم.

دو: همانگونه که از نخست تاسیس نمایندگی سیاسی آمریکا در شهر اشغالی تل ابیب غیر مشروع بود، انتقال آنچه که نمایندگی آمریکا خوانده می شود به بیت المقدس نیز به هیچ صورت طبق همه معاهدات و قوانین بین المللی غیرمشروع می بوده و مسؤلیت کشتار مسلمانان فلسطینی به صورت مساویانه به عهده هر دو سر جنایت، رژیم اسرائیل آمریکا می باشد.

سه: پنهان کاری ها، معامله گری ها وتبانی صهیونیست ها وصلیبی ها از سوی برخی از سران کشورهای اسلامی مجاور فلسطین را به شدت تقبیح نموده و عمل آنان را خائنانه تلقی می نماییم.

مطمئن هستیم که آنان به هیچ صورتی نزد امت اسلامی برائت نداشته و از همه امت اسلامی مطالبه داریم تا از هر وسیله ممکن درکنار ملت فلسطین قرار گرفته وازحمایت های همه جانبه خویش در حق این ملت بزرگ کوتاهی ندارند.

چهار: از دولت جمهوری اسلامی افغانستان تقاضا داریم تا نمایندگی سیاسی دولت فلسطین را درکابل بپذیرد ودر زمینه احیای رابطه دوملت مسلمان افغانستان وفلسطین اقدام های عملی راروی دست گیرد.

پنج: در حالیکه صلح را یکی از نیاز های کشورما می پنداریم اما ادامه جنگ در کشور را محصول توطئه جهانی صهیونیست ها وصلیبی ها میدانیم، لذا درهمه عرصه ها درکنار نیروهای وفادار به ارزشهای اسلامی و ملی  کشور خویش می باشیم

دراخیر جادارد اینجا از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و شهر داری کابل بابت همکاری شان اظهار سپاس و امتنان نمائیم

نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف

دوم جوزای سیزده نود ونه برابر با بیست نهم رمضان المبارک چهارده و چهل یک