---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۵/۲۷

 برای اولین بار در تاریخ افغانستان از روز جهانی قدس با برگزاری راهپیمایی تجلیل به عمل آمد

روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز تجدید میثاق با مردم مظلوم و دربند فلسطین و اعلام حمایت همه جانبه از مبارزان راه آزادی مسجد الأقصی از دست دژخیمان صهیونیسم جهانی بود.
روزی که گرامیداشت آن یاد آور خاطرات پیروی از رهبر فرزانه و بلند مرتبه ای هست که با فرمان خود مسلمانان را به جوش و خروش آورد و باعث گشت تا برای همیشه فلسطین و سرزمین بیت المقدس از فراموشی نجات پیدا نموده و یاری رساندن به پا برهنگان قهرمان ساکن در سرزمین بیت المقدس در دستور کار هر مسلمانی قرار بگیرد.
آری امروز همه مسلمانان دنیا به ندای رهبر فقید خود خمینی کبیر (ره) لبیک گفته با حضور دهها ملیونی خود کوچه ها ،
خیابانها و مسیر های طولانی را در نوردیدند و با فریاد های کوبنده خود خواستار قدس شریف گردیدند. به تاسی از این فرمان امروز مردم مسلمان و روزه دار افغانستان نیر برای اولین بار خواستند صدای مظلومیت مردم فلسطین را از خود مظلوم تر احساس نموده برای در دادن ندای آزادی قدس و یاری رساندن به نهضت مردم فلسطین به خیابانها بریزند و روز جهانی قدس را گرامی بدارند.
اگر چه این روز در سال گذشته هم با برپایی کنفرانسی از سوی حزب نهضت اسلامی افغانستان گرامی داشته شد اما امسال برای اولین بار است که با حضور اقشار مختلف مردم راهپیمایی روز جهانی قدس برپا میشود و بدینترتیب حرکت امسال را میتوان بنیان گزار حرکت شکوهمندانه تر سالهای آینده دانست.
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری صدای افغان از سطح شهر کابل صد ها تن از مردم مسلمان پایتخت در سرک (خیابان) دانشگاه کابل اقدام به راهپیمایی کرده با سر دادن شعار های مرگ بر اسراییل و مرگ بر حامیان اسرائیل حمایت جدی خودرا از مردم فلسطین اعلام کرده و ضمن تقبیح ادامه اشغال سرزمینهای فلسطین خواستار آزادی قدس شریف و بر گرداندن آن به مسلمانان شدند.
گزارش می افزاید که مظاهره کننده های خشمگین آدمک بوش و اولمرت را به آتش کشیده و پرچم اسراییل را در آتش خشم و غضب خود سوزاندند.
تظاهرات با خواندن قطعنامه هفت ماده ای به کار خود پایان داد.
در این قطعنامه که از سوی برگزار کنندگان مراسم روز جهانی قدس اعم از علما و روحانیون ، روشنفکران ، دانشجویان و کسبه کاران تنظیم یافته است تاکید شده هست که حکومت و شورای ملی افغانستان بندهای این قطعنامه را در سیاست های خارجی و داخلی کشور مرعی الإجرا بدارند. در این قطعنامه آمده است :
روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز همبستگی با مردم مسلمان فلسطین ، رسما تجلیل شود و این روز باید درج تقویم رسمی افغانستان گردد ، به تبعیت از نص صریح قرآن عظیم الشان مسجد الأقصی را قبله نخستین مسلمانان و از حریم های اسلامی دانسته و استقلال آن خواسته شده است.
قطعنامه همچنان از دولت افغانستان خواستار شده است تا عناصر مزدوری را که گاه و بیگاهی دم از شناسایی رژیم غاصب اسراییل میزنند طرد نموده همسویی خود را با جهان اسلام حفظ نماید.
همچنان کنار گذاشتن اختلافات توسط جناحهای متخاصم فلسطین و درپیش گرفتن وحدت و همآهنگی خواسته دیگر تظاهر کنندگان را تشکیل می داد و در اخیر ، قطعنامه اولین شرط خلاصی سرزمین های اسلامی از بند اشغال را وحدت جهان اسلام دانسته و از دولت افغانستان خواسته شده است تا در این عرصه فعال گردد و راه حل بحران شرق میانه را در واگذاری سرزمین های اشغالی به مردم فلسطین دانسته و معتقد است که این مامول زمانی میسر خواهد بود که جهان اسلام در مجامع بین المللی و منطقوی موقف واحد و قاطع داشته باشند. قابل یاد آوری است که مولوی محمد مختار مفلح یکی از شخصیت های مبارز و جهادی است که در پیشاپیش حرکت ترویج فرهنگ گرامی داشت از روز جهانی قدس قرار داشته و از سال گذشته که اقدام به برپایی کانفرانس روز قدس کرد تا امسال که به عنوان مسئول و سازمان دهنده مراسم گرامی داشت از روز قدس چه در سطح راهپیمایی و یا در قالب کانفرانس در هتل ستاره کابل وظیفه ای مهم دینی و انسانی خویش را به درستی ادا نموده است.

براي اولين بار در تاريخ افغانستان از روز جهاني قدس با برگزاري راهپيمايي تجليل به عمل آمد
خبر گزاري صداي افغان (آوا) – کابل سرويس سياسي
روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز تجديد ميثاق با مردم مظلوم و دربند فلسطين و اعلام حمايت همه جانبه از مبارزان راه آزادي مسجد الأقصي از دست دژخيمان صهيونيسم جهاني بود.
روزي که گراميداشت آن ياد آور خاطرات پيروي از رهبر فرزانه و بلند مرتبه اي هست که با فرمان خود مسلمانان را به جوش و خروش آورد و باعث گشت تا براي هميشه فلسطين و سرزمين بيت المقدس از فراموشي نجات پيدا نموده و ياري رساندن به پا برهنگان قهرمان ساکن در سرزمين بيت المقدس در دستور کار هر مسلماني قرار بگيرد.
آري امروز همه مسلمانان دنيا به نداي رهبر فقيد خود خميني کبير (ره) لبيک گفته با حضور دهها مليوني خود کوچه ها  خيابانها و مسير هاي طولاني را در نورديدند و با فرياد هاي کوبنده خود خواستار قدس شريف گرديدند.
به تاسي از اين فرمان امروز مردم مسلمان و روزه دار افغانستان نير براي اولين بار خواستند صداي مظلوميت مردم فلسطين را از خود مظلوم تر احساس نموده براي سر دادن نداي آزادي قدس و ياري رساندن به نهضت مردم فلسطين به خيابانها بريزند و روز جهاني قدس را گرامي بدارند.اگر چه اين روز در سال گذشته هم با برپايي کنفرانسي از سوي حزب نهضت اسلامي افغانستان گرامي داشته شد اما امسال براي اولين بار است که با حضور اقشار مختلف مردم راهپيمايي روز جهاني قدس برپا ميشود و بدينترتيب حرکت امسال را ميتوان بنيان گزار حرکت شکوهمندانه تر سالهاي آينده دانست.
به گزارش خبرنگاران خبرگزاري صداي افغان از سطح شهر کابل صد ها تن از مردم مسلمان پايتخت در سرک (خياباندانشگاه کابل اقدام به راهپيمايي کرده با سر دادن شعار هاي مرگ بر اسراييل و مرگ بر حاميان اسرائيل حمايت جدي خودرا از مردم فلسطين اعلام کرده و ضمن تقبيح ادامه اشغال سرزمينهاي فلسطين خواستار آزادي قدس شريف و بر گرداندن آن به مسلمانان شدندگزارش مي افزايد که مظاهره کننده هاي خشمگين آدمک بوش و اولمرت را به آتش کشيده و پرچم اسراييل را در آتش خشم و غضب خود سوزاندند.
تظاهرات با خواندن قطعنامه هفت ماده اي به کار خود پايان داد.
در اين قطعنامه که از سوي برگزار کنندگان مراسم روز جهاني قدس اعم از علما و روحانيون ، روشنفکران ، دانشجويان و کسبه کاران تنظيم يافته است تاکيد شده هست که حکومت و شوراي ملي افغانستان بندهاي اين قطعنامه را در سياست هاي خارجي و داخلي کشور مرعي الإجرا بدارند.در اين قطعنامه آمده است :
روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز همبستگي با مردم مسلمان فلسطين ، رسما تجليل شود و اين روز بايد درج تقويم رسمي افغانستان گردد ، به تبعيت از نص صريح قرآن عظيم الشان مسجد الأقصي را قبله نخستين مسلمانان و از حريم هاي اسلامي دانسته و استقلال آن خواسته شده است.
قطعنامه همچنان از دولت افغانستان خواستار شده است تا عناصر مزدوري را که گاه و بيگاهي دم از شناسايي رژيم غاصب اسراييل ميزنند طرد نموده همسويي خود را با جهان اسلام حفظ نمايد.
همچنان کنار گذاشتن اختلافات توسط جناحهاي متخاصم فلسطين و درپيش گرفتن وحدت و همآهنگي خواسته ديگر تظاهر کنندگان را تشکيل مي داد و در اخير ، قطعنامه اولين شرط خلاصي سرزمين هاي اسلامي از بند اشغال را وحدت جهان اسلام دانسته و از دولت افغانستان خواسته شده است تا در اين عرصه فعال گردد و راه حل بحران شرق ميانه را در واگذاري سرزمين هاي اشغالي به مردم فلسطين دانسته و معتقد است که اين مامول زماني ميسر خواهد بود که جهان اسلام در مجامع بين المللي و منطقوي موقف واحد و قاطع داشته باشند.قابل ياد آوري است که مولوي محمد مختار مفلح يکي از شخصيت هاي مبارز و جهادي است که در پيشاپيش حرکت ترويج فرهنگ گرامي داشت از روز جهاني قدس قرار داشته و از سال گذشته که اقدام به برپايي کانفرانس روز قدس کرد تا امسال که به عنوان مسئول و سازمان دهنده مراسم گرامي داشت از روز قدس چه در سطح راهپيمايي و يا در قالب کانفرانس در هتل ستاره کابل وظيفه اي مهم ديني و انساني خويش را به درستي ادا نموده است.