---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۷/۰۵

(بازگشت اقصا) یادواره خونین فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس سال 1389

گردهمآیی با شکوهی در شهر کابل در سال 1389 به مناسبت روز جهانی قدس زیر نام «بازگشت اقصا» برگزار گردید.
این گردهمآیی بزرگ که از سوی نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف و شورای اخوت اسلامی افغانستان برگزار گردیده بود، جمع زیادی از فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس، استادان دانشگاه‌ها، علما و محصلین و عامه‌ی ملت عزیز و مسلمان افغانستان اشتراک ورزیده بودند. این کردهمآیی به نسبت سایر کنفرانس‌ها و همایش‌هایی که در این مورد برگزار می‌گردید، برجستگی‌ها و ویژگی‌های متفاوتی داشت. در این گردهمآیی مولوی عبدالماجد رئیس شورای اخوت افغانستان ضمن صحبتی گفت: برادران عزیز! بیدار باشید، یهود و نصارا دشمن ماست، هرچند به لباس‌های مختلف خود را بپوشانند، و یهود امروز اراده قاطع دارد که فلسطین را مسکن و مقر اصلی یهودی‌های جهان بسازد. زینهار! این مسؤولیت ماست که به حمایت و دفاع از سایر مسلمانان بپردازیم و به کمک برادران دینی خود در فلسطین بشتابیم.
سیدعیسی حسینی مزاری رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) در این گردهمایی گفت: روز جهانی قدس یادآور خاطرات مظلومیت و مقاومت ملت فلسطین است. اگر خون مظلوم محترم است، چرا خون مردم مظلوم فلسطین پایمال می‌شود؟ چرا آزادی بیان در سرزمین فلسطین تطبیق نمی‌گردد.
انجنیر احمدشاه احمدزی سخنران دیگر این گردهمآیی بود. او نیز انگشت انتقاد در برابر سیاست‌های دوگانه‌ی غرب گذاشت.
همچنان ایشان در ادامه صحبت خود افزود: آزادی فلسطین خواست همه مسلمانان می‌باشد. اما تا زمانی که مسلمانان متحد نشوند، فلسطین آزاد نخواهد شد.
بعداً آقای عرفانی رئیس حزب وحدت اسلامی ملت افغانستان به ایراد سخن پرداخته گفت: قدس متعلق به همه مسلمان هاست و اسرائیل دشمن همه بشریت، و دشمن از هیچ نوع استبداد دریغ نمی‌ورزد. ما باید هوشیار باشیم و به دام دشمن گیر نه افتیم و خود را نبازیم.
مولوی محمدمختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان و رئیس شورای فرهنگی حامیان قدس شریف پیام زیبایی را به خوانش گرفت که در آن آمده است: یکی از روزهای مهم در جهان اسلام، روز جهانی قدس است. روزی که یادآور مهم ترین و مقدس ترین نقطه‌ی از سرزمین خدا بیت‌المقدس است.
در این پیام آمده است که  رژیم جنایت پیشه صهیونیستی سالهاست که خون مؤمنان را می‌ریزد و بر آنها ستم روا می‌دارد و شصت و دو سال است که این ملت مظلوم زیر استبداد رژیم صهیونیستی اسرائیل خورد و ریز می‌شود.
و همچنان در این پیام خطاب به کشورهای اسلامی چنین آمده است: چرا سکوت را اختیار کرده اید؟ چرا به دفاع از مظلومان فلسطین بر نمی‌خیزید؟

این گردهمآیی با دعائیه پرشور برای نجات و رهایی امت مسلمه به ویژه ملت مظلوم فلسطین به پایان رسید