---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۶/۲۴

در انتظار ایوبی دیگر... پیام بزرگداشت از روز جهانی قدس مولوی محمد مختار مفلح

هماهنگ کننده کمیسیون مراسم برگزاری روز جهانی قدس و رهبر نهضت اسلامی افغانستان "فقطع دابر القوم الذین ظلموا  و الحمد لله رب العالمین ، الرحمن الرحیم مالک یوم الدین و قل الحمد لله الذی لم یتخذ ولدا ولم یکن له شریک فی الملک و لم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیرا . . . الحمد لله معز الإسلام بنصره ، و مذل الشرک بقهره ، و مصرف الأمور بأمره ، و مدیم النعم بشکره ، و مستدرج الکافرین بمکره ، احمده علی اغفاره و اظهاره ، و اعزازه لأولیائه ، و نصره لانصاره ، و تطهیر بیته المقدس من ادناس شرک و اوباره ...
المسجد الاقصی هو موطن ابیکم ابراهیم علیه السلام
و معراج نبیکم محمد علیه السلام ، و قبلتکم التی کنتم تصلون الیها ابتداء الاسلام ، و هو مقر الانبیا ، و مقصد الاولیاء ، و مقر الرسل ، و مهبط الوحی ، و منزل تنزل الامر و النهی ، و هو ارض المحشر و صعید المنشر ، و هو الارض المقدسة التی ذکرها الله تعالی فی کتابه المبین ، و هو المسجد الذی صلی فیه رسول الله صلی الله علیه و سلم بالانبیاء المقربین ، هو اول القبلتین ، و ثانی المسجدین ، و ثالث الحرمین ، لا تشد الرحال بعد المسجدین الا الیه ...
و احذروا عباد الله بعد ان شرفکم الله بهذا الفتح الجلیل و المنح الجزیل ، و اخصکم بهذا النصر المبین ، و علق ایدیکم بحبله المتین ، احذروا ان تقترفوا کثیرا من مناهیه ، و ان تأتوا عظیما من معاصیه ، فتکونوا کالتی نقضت غزلها من بعد قوة انکاثا ، و کالذی اتیناه آیاتنا فانسلخ منها فاتبعه الشیطان فکان من الغاوین ، الجهاد الجهاد فهو افضل عبادتکم ، و اشرف عاداتکم ، انصروا الله و اذکروا الله یذکرکم ، اشکروا الله یزدکم جدوا فی حسم الداء ، اقطعوا شأفة الاعداء ، طهروا بقیة الارض التی اغضبت الله و رسوله ، و اقطعوا فروع الکفر و اجتثوا أصوله ، فقد نادت الایام بالغارات الاسلامیه ، و الهالة المحمدیة ، الله اکبر الله اکبر ، فتح من الله و نصر مبین ، الله اکبر فتح الله و نصر الله اکبر ، غلب الله و قهر ، الله اکبر ، اذل الله من کفر . . .
اللهم و آدم سلطان عبدک الخاضع لهیبتک ، الشاکر لنعمتک ، المعترف بموهبتک ، سیفک القاطع و شهابک اللامع ، صلاح الدنیا و الدین ، سلطان الاسلام و المسلمین ، مطهر بیت المقدس ، ابی المظفر یوسف صلاح الدین بن أیوب ، محیی دولة امیر المومنین ، اللهم عم بدولته البسیطة (یعنی الارض) و اجعل ملائکتک برایته محیطة ، و احسن عن الدین الحنیفی جزاءه و اشکر عن الملة المحمدیة عزمه و مضاءه .
اللهم کما فتحت علی یدیه بیت المقدس بعد ان  ظنت به الظنون ، و ابتلی المومنون ، فافتح علی یدیه دانی الارض و نواصیها ، و ملکه صیاصی الکفر و نواصیها ، فلا لقی منهم کتیبة الا فرقها ، و لا جماعة الا فرقها و لا طائفة بعد طائفة الا الحقها بمن سبقها . . .
اللهم ذلل به معاطف الکفار ، و ارغم به أنوف الفجار ، و انشر ذوائب ملکه علی الانصار ، و أثبت سرایا جنوده فی کل الامصار . . . "
حضار گرامی !
خطبه ایکه در فوق تلاوت شد خطبه ای بود که ذریعه شیخ محی الدین بن زکی الدین که توسط شخص صلاح الدین ایوبی برای اقامه اولین نماز جمعه بعد از نود سال اشغال بیت المقدس برگزیده شده بود و به روز جمعه چهارم شعبان سال 583 هجری قرائت گردید . ما نیز کتاب دو زخم بر یک پیکر از کابل تا قدس را با این خطبه می آغازیم .
جنگ های صلیبی ذریعه شاهان فرانسه ، جرمنی و انگلیسی و همه اروپا براه افتاد و مسیحیتی که گویا پیام آور صلح و مهربانی بود به پیمانه خون ریخت که کم وقت تاریخ نظیر آن را بیاد دارد. نماز گزاران مسجد اقصی چنان فجیع به قتل رسیدند که سرها و دست های بریده در برکه های خون شنا می کردند.
بلی صلاح الدین ایوبی آمد و آن خط سیاهی که سپاه صلیبی بدنبال خود کشیده بود را با شمشیر از دامن تاریخ مسلمین زدود.
عزیزان !
امروز صلیبی های دیروز رفته اند ، صلاح الدین هم چهره در نقاب خاک کشیده و در جبل قاسیون دمشق آرمیده است. اما قدس هنوز در بند است ، اسیر است ، و انصرتاه سر می دهد ! چرا؟ برای چی ؟ چرا این همه خون کسیکه از حلقوم او لا إله إلا الله محمد رسول الله بلند است هدر ، ارزان ، رایگان و هیچ می ریزد ؟ چه گناهی مرتکب شده ایم ؟ دیروز ریچارد قلب الأسد وبدوئن صلیب بدوش بالای مان هجوم می آورد و امروز کوبا های تگزاس از پشت گاو بر گشته از آغاز جنگ های صلیبی می ترساند مان ؟ مگر بهای نفت جهان اسلام از پیپسی بالا رفته است ؟ مسلمانان چه جرمی کرده اند ؟ سرزمین چه کسی را اشغال کرده اند ؟ دارایی های کدام ملتی را دزدیده اند ؟ کشور های کدام امتی را مستعمره خویش ساخته اند ؟ مگر این مسلمانان بوده که سالها افریقا را بهره کشی نموده و مردمان آن قاره را به بردگی کشانده اند ؟ مگر مسلمانان بودند که دو جنگ جهانی خانمان سوز را به دنیا ارمغان آورده اند ؟ مگر این مسلمانان بودند که از دانش و تکنالوژی در جهت کشتار مردم دنیا استفاده بعمل آوردند ؟ آیا این مسلمانان بودند که با خراب نمودن خانه و کاشانه دیگران پایتخت کشور های خود را معمور ساختند ؟ بروید جستجو کنید...
بیشترین آسب متوجه چه امتی است ؟ در افریقا چرا این مسلمانان مورد آسیب و آزار قرار دارند ؟ در اروپا تیغ ظلم و بیداد ، سینه چه کسی را هدف گرفته است ؟ در آسیا در چند نقطه علیه مسلمانان توطئه جریان دارد؟
اگر به نگاه عمیق ببینیم دیگر قدس شریف برای ما که در اینجا قرار داریم یک قضیه کوچک و محدود نیست ، فلسطین و قدس از اقیانوس شمالی تا جزیره جاوا کشیده شده است ، کشور های اسلامی همه فلسطین اند و آبروی مسلمانان همانا قدس شریف است... ! این دنیای امریکایی مآب مغرب زمین به دو نگاه دنیا را می بیند ، یک نگاه نگاه مادی است ، نگاهی است که ریشه در تعصب کور مذهبی ، سود جویی ، شهوت رانی ، ساختن خود به بهای سوختن دیگران است ، در این نگاه همه عالم تفسیری مادی دارد ، از این دیدگاه زمانی عدل خوب است اگر ثروتی ببار آرد، آزادی دوست داشتنی است به شرطی که لاقیدی را سر دهد ، زیست با همی زمانی درست است اگر جیبی را پر از پولی بکند. اگر این شرایط نبود اصول انسانی یاد شده به پشیزی نمی ارزد.
مگر دنیای غرب کورست که این همه قتل و کشتار و بی عدالتی بیشتر از نیم قرن را نمی بیند ؟ مگر کر است که فریاد مظلومانه صدها و صدها انسان بی گناه را نمی شنود ؟ و یا هم لال است که تا حال حرف حقی از این حنجره های کثیف بلند نمی گردد ؟ همه می دانیم که این معیار های دو گانه غربی است که به این جنایت قوت و نیرو می بخشد. اسرائیل چون ژاندارم و داروغه دنیای غرب است که بر روی شاهرگ های معنوی ومادی جهان اسلام افراز گردیده است ، این اسرائیل چون حیات دینی ، سیاسی و اقتصادی جهان اسلام را زیر تهدید دارد و در نبود آن جهان اسلام دارای همه توانمندی ها می گردد به هر بهایی برای غرب ارزشمند است ! اگر در پای این موجود پلید ، آزادی عدالت و صلح قربانی می گردد ، چون برای امتداد سود پرستی و شهوترانی لجام گسیخته غرب حیاتی است ، باکی نمی کند.
از همین رو است که گزارش های روزانه‌ی جنایات این رژیم در غرب هیچ رگی را به حرکت نمی آورد و هیچ وجدانی در برابر این بیداد برای داد خواهی حرفی نمی زند.
این است غرب و در رأس آن امریکا و انگلیس : که خود در آنچه از جنایت در فلسطین اتفاق می افتد شریک می باشند و امید هیچ نوع خیری برای قدس از سوی آنان نیست. پس تکلیف ما چیست ؟ سکوت در برابر هر آنچه در حق مسلمانان می رود ؟
آیا همین سکوت و تسلیم شدن هم راه نجات است ؟ مگر آخرین دسته از مسلمانان در اندلس با سکوت خود در برابر صلیبی ها نجات یافتند ؟ آیا تسلیم شدن آنان رقت قلب ویا ترحمی در دل صلیبی ها بر انگیخت ؟ هرگز ! امروزه هیچ نشانی از آنان بر جای نیست ، هیچ کسی از شعله‌ی انتقام مسیحیت صلیبی نجات نیافت بقیه را از زبان تاریخ دنبال کنید.
راه در برابر ظلم وبیداد را قرآن به صراحت لهجه برای مان معرفی نموده است ”اذن للذین یقاتلون بأنهم ظلموا و إن الله علی نصرهم لقدیر“ احیاء روحیه جهاد است که پشت کفر را بلرزه در آورده و مستکبر را در سر جایش می نشاند. غرب حامی اسرائیل به بهانه آوردن جنگ با تروریسم چهره مخوف انتقام جویانه خود را می خواهد در نقاب بکشد ، اما این تروریسم شصت ساله خود ، در شرق میانه را هنوز نمی خواهد بپذیرد ! می کشد و فرمان می دهد که تسلیم باشید ، اشغال می کند و می گوید لب به شکوه نگشایید ، خانه ها را تخریب و مزارع را نابود می کند و می گوید اعتراضی نکنید ! اما ما می گوییم که بیایید با احیای روحیه جهاد و تبلیغ وسیع این وجیبه، برای این روش غرب بدیلی پیش کش کنیم.
تجلیل از روز جهانی قدس در افغانستان گر چند ظاهراً در فاصله های دور جغرافیایی از قدس شریف و فلسطین و صفوف گرم جهاد و مقاومت قرار دارد اما از این دیدگاه که فلسطین و قدس شریف هنوز در اذهان و قلوب مردم مسلمان ما زنده است و فراموش شدنی نیست و امروز با شعار های تکبیر از یاد آن تجلیل به عمل می آید ، افغانستان را می برد در جوار قدس ، این نعره ها دیگر در بن گوش شارون های اسرائیل بسان چکش می خورد و نشه ی اشغال آنان را به کابوس مبدل می کند.
عزیزان مسلمان !
ایمان کامل داریم که قدس یکبار دیگر از چنگال پلید صهیونیزم آزاد خواهد شد ، صلاح الدین ایوبی ای باز خواهد آمد و دستان اشغال گران را از شانه خواهد برید ، اما چه زیباست که در صفحات کتاب فتح مبین آزادی مسجد الأقصای اسیر نام و قیام مردم مسلمان مجاهد و غیور افغانستان نیز بدرخشد و نسل های آینده مان به همت پدران شان ببالند و آزادگی را همواره عزیز بدارند.
برادران مسلمان !
همان گونه که خطبه ی اولین جمعه در قدس لرزه در وجدان مسلمانان انداخت و ایشان را متوجه مسئولیت شان نمود ، امروز به یاد داشته باشیم که تغافل در برابر بیداد بیداد گر ، ظلم بر خود است. به امید روز جمعه ایکه اولین خطبه ای را در قدس شریف به زبان یکی از صالحان امت بشنویم.
عزیزان مؤمن نزدهم اگست امسال ، چهلمین سالگرد آتش سوزی مسجد الأقصی توسط یک یهودی تروریست بود ، مسجد الأقصی در زیر اشراف و نظارت کیان صهیونیستی به آتش کشیده شد و نماد اسلامی و شعار جهاد و مقاومت جهان اسلام ، منبر نورالدين زنگي طعمه‌ی حریق گردید !
در دهه قبل نماز گزاران در یک مسجد از سوی یک تروریست رژیم تروریستی اسرائیل به رگبار ماشیندار بسته شد ، پیوسته انسان های مظلوم که هیچ نوع گناهی نکرده اند همه روزه به خاک افتیده و دامنه های مسجد الأقصی را با خون خود لاله پوش می کنند ، هم اکنون کندن کاري های وسیعی در زیر بنای مسجد الأقصی از سوی رژیم تروریستی اسرائیل ادامه دارد، در عرصه ی بین المللی این رژیم زراد خانه های بزرگ اسلحه ذروی را در اختیار دارد و خود را به هیچ تعهدی پابند نمی داند ، کشور های منطقه هر یک به نحوی زیر تهدید و تعدی این رژیم قرار دارند ، این رژیم در مجاورت با حرمین شریف مکی و مدنی با لاقیدی هایی که تا به حال با قضایا برخورد کرده و هتک حرمت هایی که در حق مقدسات مسلمانان در قدس شریف انجام داده و با سابقه جنایات خود نظیر آنچه در کشتار گاه صبرا و شتیلا مرتکب گردیده و با سفاکی هایی که حتی با انسان های نظیر شیخ شهید احمد یاسین دریغ نورزیده به هیچ صورت قابل اعتماد ، تحمل و گذشت نیست ، زیرا زمانی که افعی درخانه جا داشته باشد آرامش حرام و نجات فقط و فقط همان کوبیدن سر افعی است و بس.
این رژیم برای اعمال دژخیمانه خود و برای تداوم جنایات و افزودن به سیه کاری های خود به وسایل مختلفی دست می زند، که از جمله جنگ روانی و تبلیغات گسترده و پروپاگند های دروغین ، بخش بزرگ آن به شمار می رود.
این رژیم بدون شک با برخورداری از کمک های کشور های مسیحی و دشمن با اسلام و کشتار مردم بی دفاع این فکر را تبلیغ کرده که انگار این رژیم شکست ناپذیر و ارتش آن جز فتح و پیروزی چیز دیگری را نمی شناسد. واقعیت این است که این رژیم تا حال با آنچه با کشورهای عربی روبرو گردیده جنگ بوده که یا برخاسته از حرکت های محدود و محلی بوده و یا منبعث از روحیه ناسیونالیستی عربی ، نه جهاد که لرزه در بنیاد ظلم می افگند ، آنچه تا حال پوز این رژیم را به خاک مالیده مقاومت جهاد گران نظیر عز الدین قسام ، عبد القادر حسینی ، شیخ احمد یاسین و صد ها مجاهد بوده و نه حرکتهای لیبرالی و ناسیونالیستی. اخیراً زیر نظر دنیا ، مقاومت و جهاد حزب الله لبنان ، حقانیت این معادله را ثابت ساخت و برای رژیم فهماند اگر امت اسلامی قیام را از قرآن الهام بگیرد و با زاد و توشه تقوی در مسیر جهاد گام بگذارد ، دژخیمی به سان اسرائیل را در مانده و وامانده ساخته و در برابر شکوه پیروزی خود مات و مبهوت می سازد.
می خواهم رک و راست بگویم که ما در برابر قضایای جهان اسلام تا حدود زیادی بی تفاوت باقی مانده ایم و حساب خود را از برادران خود در کشمیر ، سومالی ، الجزایر ، عراق ، فلیپین ، بوسینا ، کوسوفو و در رأس همه ، قضیه قدس شریف جدا کرده ایم و یا به تعبیر دیگر جدای مان کرده اند ! اکنون عزیزان بجا می دانیم تا به اصل خود برگردیم و روزگار وصل خویش را باز بجوییم.
آنچه برای ما به عنوان ملتی که با جهاد آشنا و با الفبای مقاومت بلد است؛ به عنوان وجیبه مطرح است این است که با زنده نگهداشتن روحیه جهاد ، از فلسطین به حمایت برخاسته و همواره از طرق مختلف بر حامیان این رژیم ، خطرناک بودن حمایت بی قید وشرط از آن را گوشزد نماییم.
در برابر آنچه به نحوی به منافع رژیم اسرائیل بر می گردد ، حساس بوده و این تحریم را از عرصه سیاسی شروع تا عرصه های اقتصادی و اجتماعی با رژیم تداوم بخشیم.
در برابر آنچه به تحریک و دسیسه سازی رژیم در منطقه ذریعه کشور هایی که در نقش پیش مرگ آن نظیر امریکا و انگلیس و حلفای آن کار می نمایند ، بسان آشوب آفرینی و تنش و تشنج زایی، مقاومت کرده و نا بسامانی ها و هرج و مرج در عالم اسلام را فقط کار و توطئه سازمان یافته اسرائیل دانسته و به جدیت خطر این دشمن انسانیت اذعان کرده و راه های جلوگیری آن را بسنجیم.

امروز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان فرا رسیدن روزی را انتظار می کشند که سپاه اسلام یکبار دیگر به حریم مقدس مسجد اقصی پا گذاشته و جراثیم صهیونیزم را از ساحت مقدس آن جاروب نمایند ونصر و فتح مبین که الله متعال به آن وعده سپرده را به چشم ببینند ، قیام شما قیامتی است که ظالم را به پیشگاه عدل الهی به محکمه می کشاند و بر بنیاد کاخ استبداد لرزه خواهد افگند و پشت مستکبران را خواهد لرزاند  ”ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم“.