---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۶/۲۵

گزارش تفصيلي مجلس چهارم در رابطه به آغازه فعاليت «شوراي عالي حمايت از هويت اسلامي قدس شريف»

روز بيست و چهارم اسد سالروان، هوتل انصاف شهر نو كابل، شاهد محفل پر شكوهي بود كه به مناسبت آغازة «شوراي عالي حمايت از هويت اسلامي قدس شريف» تدوير گرديده بود.
محفل ابتدا با تلاوت آيات ملكوتي كلام الله مجيد توسط محترم استاد محمد اعظم طارق عضو علمي اكادمي علوم افغانستان آغاز گرديد.
مولوي محمد مختار مفلح، رهبر نهضت اسلامي افغانستان و ميزبان مجلس شوراي عالي حمايت از هويت اسلامي قدس شريف ضمن اظهار تشكر و سپاس از همه نمايندگان احزاب سياسي و سازمان هاي اجتماعي و نمايندگان مجلس كشور و همه علما و روحانيون و انديشوران مسلمان و جوانان و خواهران مؤمن، به ايراد سخن پرداخته گفتند، من سخنراني نه بلكه پيامي دارم در رابطه به گشايش شوراي عالي حمايت از هويت اسلامي قدس شريف، كه اين پيام در اخير براي دوستان توزيع هم خواهد شد و من در اينجا نكاتي چند از اين پيام را خدمت شما تقديم مي كنم. محور پيام است «مسجدالاقصي محور صلح جهاني».
برادران و خواهران! نخست بحث خود را با تلاوت اين آيه از كلام الله مجيد كه مي فرمايد خداوند متعالي (وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ - الآيه) و به اين احاديث گرانمايه رسول اكرم صلي‌الله عليه وآله وسلم و فتواي علماي جهان اسلام آزين مي‌بندم:
عَنْ أَبِى ذَرٍّ قَالَ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَىُّ مَسْجِدٍ وُضِعَ فِى الأَرْضِ أَوَّلُ قَالَ « الْمَسْجِدُ الْحَرَامُ ». قُلْتُ ثُمَّ أَىٌّ قَالَ « الْمَسْجِدُ الأَقْصَى ».   أخرجه النسائي
عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه، أن رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم قال: (لا تُشَدُّ الرحال إلاّ إلى ثلاثة مساجد, مسجدي هذا, والمسجد الحرام, والمسجد الأقصى)20.
و فتواي علماي جهان اسلام:
ماحکم الجهاد فی فلسطین
الجهاد في فلسطين وتحرير المسجد الأقصى من اليهود من الجهاد الواجب على الأمة بدون خلاف، بل هو أعظم ساحة للجهاد في وقتنا الحاضر، وما يجري في فلسطين اليوم على يد اليهود المعتدين هي من قبيل الحرب الدفاعية، حيث يجب دفعهم عن بلاد المسلمين عند القدرة، ولا شك أن الجهاد في هذه الحالة من الفروض المهمة على الأقرب فالأقرب، ومن عجز عن الجهاد بالنفس وجب عليه المساعدة بالمال والدعاء والسلاح والخطابة والكتابة ونحو ذلك، ودفاع إخواننا في فلسطين عن أنفسهم هو جهاد في سبيل الله؛ لقوله -عليه السلام-: "من قتل دون ماله فهو شهيد و من قتل دون دينه فهو شهيد ومن قتل دون دمه فهو شهيد..." رواه الترمذي (1421) وأبو داود (4772) والنسائي (4095) وأحمد (1652)، ولكن الأولى الانضواء تحت الرايات الإسلامية الموثوقة والجماعات الإسلامية المستقيمة لمن أراد الجهاد.
السؤال:
ما حكم الجهاد في فلسطين؟ وما حكم الانضمام تحت راية ما؟
الجواب:
بسم الله الرحمن الرحيم
الجهاد في فلسطين من أكد أنواع الجهاد الواجب في هذا الزمان , والواجب فيه يختلف باختلاف أحوال الناس وقدراتهم لكن من الواجب أن يبحث المؤمن المجاهد عن أنقى الرايات المرفوعة وينضم إليها ولا أرى أنه يجوز الانضمام تحت رايات تنابذ الشريعة وترتضي غير الإسلام منهجاً وطريقاً لاسيما وأن هناك رايات عديدة إسلامية يمكن الجهاد تحت لوائها. والله الموفق.
برادران وخواهران مومن !
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته !
پیشاپیش همه حضور لبریز از صفا وصمیمیت تان در این مجلس را خیر مقدم گفته و برای یکا یک شما از بارگاه الله متعال(ج) پاداشی مسئلت میدارم که خاص بندگان صالح او تعالی است .
محور اصلی این نشست که اعلان  «شوراي عالي حمايت ازهويت اسلامي قدس شريف» است ، با آنکه برای ملتی مانند مردم افغانستان که در طی سه دهه نشیب وفراز های زیادی را تا حال دیده است ضرورت به هیچ نوع توضیح وتبیینی ندارد اما از باب تکرار احسن این جا لازم می دانم تا بر محور این شورا اندک صحبتی داشته و مطالبی را خدمت شما به عرض برسانم .
افغانستان ! و چرا قدس ؟
این سوال شاید برای برخی ها پیدا شود که افغانستان تا این پیمانه در گیر مسایل خود چگونه فرصتی می یابد به اینکه به مسئله یی بزرگي مانند فلسطین برسد ؟ این سوالی است کاملا به جا !
اما افغانستان عزیز که ما همه به آن عشق می ورزیم با جمعیت بیش از 99 % جمعیت مسلمان باورمند به کتاب الهی ، قرآن کریم است که آیات آن قدسیت ومکانت مسجد الاقصی و ماحول آن را ثابت نموده و برای ما به صراحت گفته است که سکوت یک مسلمان در برابر ظلم وتعدی که در حق آن دیگری روا داشته می شود خود از آن جنایت دست کمی ندارد. چه برسد بر اينكه اين بيداد و ظلم عظيم در حق يكي از مقدسات روا داشته شود.
مقاصد علیای شریعت اسلامی برای ما می آموزد که آنچه در حق ملت بی دفاع برادران وخواهران فلسطینی مان می رود ، ظلم روشن و ستم آشکاری است که توسط یک رژیم سفاک وخون ریز که به هیچ اصلی پابند نیست انجام می یابد که اگر این بیداد، بر پیروان دين ديگري نیز به عمل آید، یک مسلمان آزاده و باورمند به مقاصد علیای شریعت اسلامی آن را به شدت محکوم نموده ودر جهت توقف دادن آن کوتاهی نمی کند .
این است اساسی ترین برهان جهت گیری ما درین راستا که مسئولیت شرعی و الهی مان دستور ایستادن در پهلوی ملت بزرگوار فلسطین را به هدف دفاع ازحریم مسجدالاقصی، برای مان می دهد .
مهم این نیست که ما امروز ویا فردا ویا در همین عمر خود شاهد باشیم که شیرازه حصار بردور مسجدالاقصي فرو بریزد و دست ناپاک اتحاد صلیبی صهیونی از دامن آن کوتاه گردد ، - گرچند این را دورهم نمی دانیم – مهم این است كه به گوش بيدادگران برسانيم که ملت بزرگوار فلسطین را در این برهه از زمان تنها نمانده و مابا ایستادن در کنار این ملت، دین شرعی ومسولیت الهی خود را در قبال ملت مسلمان فلسطين ادا مي‌نماییم .
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
درسي که برای مایاران پاکباز پیامبر عظیم الشان اسلام آموخته این است که سید الشهدا حمزه ومصعب بن عمير و عبد الله بن رواحه وجعفر بن ابی طالب و ...رضوان الله تعالی علیهم اجمعین جام شهادت به سرمی کشند تااینکه کلمه خدا بلند گردد ، وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
بلی کلمه خدا بلند گردد ، سخن این است که ما به خاطر این هدف متعالی ورفیع و برقراری عدل الهی و برافراشتن سر مقابله با ایادی کفرکه دست در گلوي مظلومان فروبرده اند، به شیشه سکوت سنگ می زنیم ومی گوییم: دنیایی که از جنایات رژیم اسراییل به دفاع ادامه می دهید باید بدانید که یک مسلمان آن چه را برخود لازم می داند اطاعت از حکم الله است که آن را برتر از همه دانسته و در برابر ایمان یک مسلمان اسباب ووسایل مادی رنگ می بازد و درمصاف مبارزه پیروزی از آن اوست . وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ .
این نیروی ایمان که خاص به اهل ایمان و تقوای امت پیامبر اسلام‌ (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) است خود نصرت وظفر آورده است ، بلی روحية ایثار اهل ایمان، سربازان بيشماري چون طارق بن زیاد ها وموسی بن نصیر ها و صلاح الدین ها و محمد فاتح ها و ... را در دامن سبز ونوید بخش اسلام پروریده است که هریک در پخش خیر و فضیلت الگوهای تاریخ اند ، وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ .
این ها همه مولفه هایی است که برای ما بلند نمودن داعیه حمایت از مسجد اقصی و پشتیبانی از مردم فلسطین را به عنوان یک مسولیت الهی وشرعی واجب ولازم ساخته و درعین حال عبوربی باک از پهلوي مردم فلسطين را شرعا ناجایز می سازد.

مسؤولیت ما افغانستان یا مسجدالاقصی ؟
عزیزان خواهران وبرادران گرامی !
از دیر باز در قلمرو جهان اسلام این خطوط کشیده شده است تا کشور هارا بامسایل شان از یک دیگر جدا کنند ، خطوط جغرافیایی بی شماری! اما با یک هدف ... و آن جدا کردن هریک ازدیگری برای خوب تر دریدن و بلعیدن ! این نفاق افگنی های استعماری تا حال جان بیش از ملیون ها انسان را عمدتا در قلمرو جهان اسلام گرفته است.قضیه ما یک قضیه اسلامی است ، که ما از آن کوتاه نخواهیم آمد . إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ.
اما رابطه حوادث امروزی افغانستان به قضیه فلسطین ، اظهر من الشمس به همه روشن است ، شصت سال اشغال ،کشتار ، برون راندن از خانه ، تخریب مزارع ، قتل عام ها ، تخریب مقدسات وهتاکی به همه آن چه به شرافت یک مسلمان فلسطینی مربوط می شود ، به سان آتشی ضمیربیش از یک ونیم ملیاردمسلمان را به جوش آورده است ، این بی باکی که این رژیم تا حال به مردم بی دفاع فلسطین نموده است بدون شک رد فعل و عکس العمل های جدی وخطرناکی را در جهان اسلام سبب شده است ، واکنش هایی را سبب گردیده که هیچ گوشه دنیا برای هیچ کسی مکان امنی به حساب نمی رود. هیچ گاهی تصاویر هولناك آنچه در حق مردم فلسطین انجام می شود بدون تا ثیر و عكس العمل در روحیه جهان اسلام باقي نمی ماند.
در میان یک ونیم ملیارد انسان هیچ بعید نیست تا چند جواني پیدا شوند و داعیه انتقام فلسطین را بلند نموده وزندگی در نیویارک ،لندن وپاریس را تاآنجا که می توانند مختل کنند .
این معادله ( اعاده حق مردم فلسطین + صیانت مسجد اقصی = امنیت وصلح جهانی ) چیز پذیرفته شده یی در همه محافل طرفدار صلح و نهاد های علمی دنیا است .اما این که لابی صهیونیزم در صدد کتمان این موضوع روشن تر ازآفتا ب است آن چیز دیگری است.
برادران وخواهران !
افغانستان را به بحث می گیریم ، معادله ثبات در این کشور تاحال این گونه توضیح داده می شد که تا زمانی که اصلاحات سیکولار در کشور پیش برده شده وافغانستان بیشتر به مدار کشورهای سرمایه داری غربی تقرب بجوید و از مدار جهان اسلام دورگردد ، بیشتر این کشور به رفاه ، امنیت ، و شگوفایی دست می یابد . این فورمول یکبار درحکومت شاه متوفا اتفاق افتاد و به شد ت  حمایت می شد که ما ثمره آن را دیدیم؛ وبار دوم این قضیه با حوادث یازده سپتامبر در کشور ما خود نمایی کرد که شخصیت هایی که سال ها ازتریبیون های بیگانه این داعیه را بلندنموده بودند این طرز تلقی را باخود به افغانستان آوردند و حل قضایای افغانستان را از این زاویه به بحث گرفتند .
اما همه شاهد هستیم که امنیت موعود و رفاه مثالی که برای کشور ما وعده شده بود مانند نوشته یی دریخ ها زیر تابش شعله های آتش پنهان درزیرخاکستر، فروریخت وما مانده ایم امروز با این حالت اسفبار !...
چرا افغانستان بهای این همه جنگ را بپردازد ؟ چرا صهيونيست‌ها انسان را می کشند و خشم امت اسلامی را به جوش آورده وآتش انتقام را افروخته و حامیان کشور صهيونيستي اسرائيل بقیه جنگ  را درکشور ما دنبال می کنند ؟ چرا غرب حامي اسرائيل به خصوص ايالات متحده امريكا این معادله را از این رو نمی خوانند که اگر غصب سرزمین مسلمانان درفلسطین و همه آنچه آنجا انجام یافته است نمی بود نه یازدهم سپتامبری بود ونه جنگ در افغانسان ونه در هیچ جای جهان اسلام و نه قتل صدها شهروند غربي و امريكايي؟ مسلمانان که به خاطر تحمیل دین باکسی نمی جنگند؟ اگر این کار را بکنند باید باآن توتم پرست هایی بکنند که در قرن بیست ویکم بازهم سنگ وحیوان ونبات را می پرستند... نه با یهودیت و مسیحیتی که دست کم خود منتسب به یکی از ادیان الهی وابراهیمی اند؟... این ظلم وهتاکی وبی حرمتی وبعد حمایت آن ذریعه پیروان این دوکیش است که کار را به همه جهانیان دشوارساخته است...
می خواهیم تا با تأسیس این شورا حل قضایای کشور مان را از این رو درست وراست بخوانیم ، و اجازه دهيد تا به دنياي حامي اين رژيم بگوييم: بروید آن جا دست آن کسی را بگیرید که نفت را به آتش بحران پمپاژ می کند وآن دست صهیونیزم است ... این جا اگر صدبار این آتش خاموش شود باردیگر توسط صهيونيزم روشن شده و زبانه می کشد ...
از ما چه کاری ساخته است ؟
دفع شر وضرر از جان وخاک ما مسولیت ما است ، روشن است که مشکلات ما از جای دیگر آب می خورد ، و ما هم الحمد لله کشوری هستیم دارای سی ملیون نفوس ! ... انزجار این سی ملیون نفوس خواب را ازچشم صهیونیست ها می رباید و سر عقل شان می آورد ، زمانی ما بامنطق وبرهان اینکه سر افعی بحران افغانستان و جهان اسلام در تل ابیب است را برای دنیا جدی مطرح کنیم شکی نیست که بروجدان های آزاده دنیا بی تاثیرنخواهد بود...
چرا جهان اسلام با تقریبا دوملیارد نفوس قربانی منافع یک مشت افراد آدم کش در فلسطین اشغالی می گردد ؟ این منطق ما است که حل عادلانه قضیه فلسطین وکوتاه شدن دست رژیم اسراییل و مهم تر از همه حراست و نگهداشت هویت اسلامی بیت المقدس یگانه راه رسیدن به صلح جهانی به صورت عموم و بازیافت ثبات و امنیت افغانستان به صورت خصوص می باشد  وما می خواهیم تا این شورا بحث خانه یی باشد برای طرح این گونه راه کار ها که بدون شک برای ملت ودولت ماو هکذا برای تمام دنیا خالی از خیر ومنفعت نخواهد بود.
در فرجام گشایش این شورا را برای همه شما تبریک گفته و ثمر بخشی آن مرهون دعای شما ویاری همکاری شما خواهد بود.
به امید پیروزی حق برباطل

و السلام عليكم و رحمت الله و بركاته