---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۷/۲۹

«یوم النکبه» روز نفاق در جهان اسلام است

«شورای حامیان قدس شریف» و «حزب نهضت اسلامی» افغانستان با برگزاری کنفرانسی به مناسبت یوم النکبه (روز تقسیم فلسطین)، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن‌ها، حمله به سوریه و هتک حرمت به قبر صحابی پیامبر اکرم(ص) را عملی مربوط به رژیم صهیونیستی دانستند.
مولوی «محمد مختار مفلح» رهبر نهضت اسلامی افغانستان در این کنفرانس با یادآوری ارزش‌ها و رشادت‌های ملت افغانستان در مبارزه با استعمار گفت: بزرگترین مشکل امروز افغانستان امنیت است که در طول تاریخ توسط خارجی‌ها نابود شده است.
مولوی مفلح افزودامروز چه کسی پاسخگوی مردم این کشور است؟ بیش از ده سال کشتار، بیش از ده سال یتیم شدن کودکان! بیش از ده سال قتل و بی خانمانی! ‌بیش از ده سال غارت بیت المال و املاک مردم!، آخر یک کسی باید بیاید و لب به سخن بگشاید!
رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان تصریح کرد که فراموش نکنیم افغانستان جزئی از جهان اسلام است و  بدون تردید قضایای مهم جهان اسلام بر این کشور تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.
وی ادامه دادتا زمانی که دست آدم‌کشان صهیونیستی به خون مردم فلسطین رنگین است، تا زمانی که اوضاع کشورهای اسلامی توسط سلطه آفرینان و استکبار جهانی، آماج حمله و هجوم خواهد بود، نمی‌توان به استقرار اوضاع در جهان اسلام و به خصوص در کشور عزیزمان امیدهای زیادی بست.
مولوی مفلح تاکید کرد که برای پایان دادن به ناامنی‌ها و یاری مظلومان جهان بایست حساب خود را با استکبار یکسره کنیم.
رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان اظهار داشت که حمایت از قبله نخست جهان اسلام و اعتراض در مقابل استکبار، حاکم شدن بر سرنوشت خود، برای همیشه بی ثباتی در کشورها را به نقطه صفر خواهد رساند.
مولوی «محمد ضمیر خالقیار» استاد دانشگاه و عضو هیئت رهبری حزب نهضت اسلامی افغانستان از دیگر سخنرانان این کنفرانس، اوضاع جاری افغانستان، منطقه و جهان اسلام را بررسی کرد.
همچنین «سید جواد نهضت یار» عضو شورای رهبری نهضت اسلامی افغانستان نیز با تقبیح روز نکبت، اعلامیه حزب نهضت اسلامی و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف را قرائت کرد.
از سوی دیگر قطعنامه نهضت اسلامی افغانستان توسط «علی رضا کاظمی» عضو شورای رهبری نهضت اسلامی خوانده شد که بر اساس آن در مورد وضعیت جاری این کشور هشدار داده شد.
در ادامه آمده است که تجربه حضور امریکا در افغانستان نشان می‌دهد که این خونخوار بی رقیب تاریخ معاصر جهان در هر کشوری که حضور داشته، آنجا را غارت کرده و به غول اقتصادی جهان تبدیل شده است.
حزب نهضت اسلامی افغانستان  و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در بخش دیگری ازاین قطعنامه طی فراخوان عمومی از تمام جریان‌های سیاسی درخواست کردند که با هم متحد شوند و با تاکید بر تمامیت ارضی افغانستان اعمال تحریک آمیز پاکستان را نیز محکوم کردند.
در قطعنامه این کنفرانس از جامعه جهانی خواسته شده که از اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین و حمله‌های هوایی این رژیم به خاک سوریه جلوگیری کنند.
اعضای این حزب تأکید کردند: تازمانی که اشغالگری رژیم صهیونیستی و دوستانش در دنیای اسلام ادامه دارد، مبارزه مسلمانان علیه آن‌ها نیز ادامه خواهد داشت.
انگلیس و آمریکا در سال 1948میلادی با حمایت از رژیم صهیونیستی، کشور فلسطین را تقسیم کردند و در قلمرو اراضی اشغالی کشوری جعلی به نام اسرائیل را تشکیل دادند.