---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۷/۲۹

قطعنامه نهضت اسلامی افغانستان وشورای فرهنگی حامیان قدس شریف

اعوذ بالله من الشیطن الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم ، بسم الله رب الشهدا والصالحین  بسم الله المنتقم العادل رب العالمن قاصم ظهر الطاغوت والمستکبرین وصلوات الله و سلامه علی امام الاولیاء والانبیاء الاولین والآخرین ، محمد رسول الله الامین وعلی آله واصحابه المهدیین ومن تابعهم باحسان الی یوم الدین .
با تمسک به رسن مستحکم  وحبل الله المتین ، اکنون راهیان نهضت نور و ایثار ، راهیان نهضت اسلامی افغانستان وشورای فرهنگی حامیان قرس شریف یک بار دیگر در شرایطی که بیشتر از هرزمان دیگر ، مردم افغانستان به ثبات و وحدت و یک پارچه گی زیرلوای توحید وخدا پرستی نیازمند اند . وبا اطمینان که ملت عزیز افغانستان همواره سربلند و شکوهمند باقی خواهند ماند وراه خود را ازمسیر دشوار گذار تاریخ به سوی افق های روشن وواضح بازخواهد گشود،
وبا اعتقاد واعتماد کامل که مردم عزیزمان برای رفاه وترقی نسل آینده تصمیم قاطع برای خدمت گذاری داشته اند ، با تصمیم به این که ملت افغانستان جزء از آن دسته ملت هایی است که درکنار همه فدا کاری ها و تلاش برای آزادی همه جهان بشریت رفته در بند ، کمترین سهمیه ای ازحاصل زحمات خود را به دست آورده است در عین اینکه نهضت اسلامی افغانستان نخستین بهار ثبت وآغاز فعالیت خود در دور سوم خویش را جشن می گیرد، مواد آتی را به تصویب می رسانند:
1. نهضت اسلامی افغانستان در سومین دورفعالیت وثبت مجدد خویش برمبنای قرآن وسنت صحیحه درپی شالوده ریزی یک نظام صالح اسلامی حاکم برهمه زوایای حیات اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و سایر مظاهر حیات مدنی درکشور می باشد . این نهاد اسلامی – سیاسی در صدد این است تا بافهم درست وصحیح از آموزه های اسلام ، جامعه را به اوج شکوه مندی واقتدار درتمام عرصه ها برساند.
2. نهضت اسلامی افغانستان باورمند براین است که در شرایط کنونی کشور ، تنها اتکا به نیروی ایمان و اراده راستین مردم مومن وفدا کار افغانستان است که می تواند مردم وملت مارا به سرمنزل رفاه وترقی برساند ؛ نه روی آوردن به نیرو های اجنبی که همواره خود مشکل زابوده اند.
3. نهضت اسلامی افغانستان وشورای فرهنگی حامیان قدس شریف ازهمه طیف های سیاسی افغانستان دعوت به عمل می آورد تا همه  بر محور مشترکات کلان ملی جمع آمده و با فروگذاشتن خواست های کوچک گرایش های مختلف وسلیقه های نا معلوم خویش ، به اولویت های مردم افغانستان اتفاق نظر نمایند. نهضت اسلامی افغانستان در این راستا آماده گفتگو با همه جهت هایی است که به اصول فوق باورمند باشند.
4. نهضت اسلامی افغانستان ضمن این که برموقف خود برحفظ تمامیت ارضی کشورتاکید می ورزد ، تشنج وبحران ایجاد شده از سوی نیروی های پاکستانی در مرز شرقی کشور را عملی تحریک آمیز دانسته برای آن کشور تصریح می دارد که چنین اقداماتی نه تنها که به نفع دوکشور نخواهد بود بلکه پاکستان رابیشترازاین در انظار وافکار عمومی جهان منزوی خواهد ساخت. همچنان نهضت اسلامی افغانستان دراین مورد در کنار مردم افغانستان وفیصله مردم افغانستان خواهد بود.
5. نهضت اسلامی افغانستان همان گونه که همواره تصریح داشته است، با ملت های اسلامی در احقاق حقوق شان همنوا وهم صدا بوده است . از این رو اکنون که ما شاهد شصت وپنج سالگی بروزجرثومه فساد در جهان اسلام ، رژیم اسرائیل، هستیم ، روز بنای این کانون فساد ـ روز نکبت – وروز سیاه فاجعه را به شدت تقبیح می نماییم.
6 . از همه کشور هایی که در پدیدآوردن این رژیم پلید باهم تبانی داشتند ، مصرانه می خواهیم که مرور زمان این حقیقت را نشان داد که وجود این موجود برای امت اسلامی و جهان آزادی دوست قابل هضم وپذیرش نبوده ، بلکه این جرثومه در زایش تنش های بیشمار و ایجاد بحران های منطقه ای وبین المللی نقش کلیدی داشته است، حمایت های خود را از یک چنین رژیمی گرفته تا جهان در امن وآسایش به سربرد.
7. ما راهیان نهضت اسلامی افغانستان ، در عین اینکه تجاوز رژیم اسرائیل را برخاک سوریه محکوم می کنیم وآن را تجاوزی آشکار ودر تقابل با همه اصول شناخته شده ی بین المللی می دانیم ، از مداخله کشورها در امور سوریه  نیز ابراز انزجار نموده و ملت سوریه را به وحدت ویک پارچگی فرامی خوانیم . ونیزتاکید می کنیم که کسانی که دست شان به خون مردم بی گناه سوریه آلوده است روزی به دستان همین مردم محاکمه و به زباله دان تاریخ سپرده خواهند شد.
آنچه از هتک حرمت و بی احترامی به یکی از بزرگان صحابه پیامبر اسلام صلوات الله علیه وسلامه حضرت حجر بن عدی رضی الله عنه درسوریه اتفاق افتاد، یکی ازنشانه های بارز توطئه علیه علایم و امارات اسلام بود. این عمل را غیر قابل قبول دانسته وازسازمان همکاری های اسلامی تقاضا می نماییم تا برای به محاکمه کشاندن این دسته های جنایت کار محکمه خاصی را دایر نموده و مجرمین آن جنایت را به مجازات بکشاند.
8. این قطعنامه بعداز تصویب درج اسناد وثائق نهضت اسلامی خواهد شد تا درآینده به گونه مبنا رهنمای فعالیت های نهضت اسلامی افغانستان قرار گیرد.