---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۴/۰۴/۲۲

گرامیداشت از روز جهانی قدس در کابل با عنوان: «قدس شریف محور وحدت کلمه جهان اسلام»

راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با دیگر کشورهای اسلامی، با حضور علماء، شخصیت های علمی فرهنگی؛ رهبران جهادی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و اقشار مختلف مردم شریف و متدین اعم از زن و مرد و پیر و جوان  شهر کابل تجلیل شد. 
در این مراسم با شکوه هزاران تن از شهروندان متدین و روزه دار شهر کابل با شعار "مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا،  مرگ بر داعش"، نفرت و انزجار خویش را از جنایات رژیم اسرائیل و صهیونیست های غاصب  و مزدوران شان علیه مردم مسلمان و بی دفاع فلسطین، غزه، عراق، سوریه، یمن و بحرین اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با شعارهایی نظیر زنده باد مردم فلسطین، مرگ بر رسانه های غرب گرا، زنده باد اسلام، حمایت جدی خویش را از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام کردند.

مظاهره کنندگان با تجمع در چوک شهید مزاری راهپیمایی خویش را  در مسیر کوته سنگی الی پارک کابل آریانا ادامه دادند.
سخنرانان این گردهمایی که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شده بود پیرامون موضوعات مختلف صحبت نموده و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند و خواهان آزادی هرچه زودتر قدس شریف از دست صهیونیست ها شدند.
همچنین اشتراک کنندگان در این مراسم جنایات داعش در سوریه، عراق، جنایات رژیم آل خلیفه در بحرین و آل سعود در یمن و کشتار مسلمانان برما(میانمار) را محکوم کردند.
سخنرانان، مقام شهدای ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک را گرامی داشته جنایت طالبان در این ولسوالی را محکوم کردند.
این مراسم با صدور قطعنامه ای 8 ماده ای  از سوی مظاهره کنندگان پایان یافت.
در قطعنامه آمده است که مردم مسلمان افغانستان با قلوب سرشار از معنویت و صفای باطن با اشتراک در روز جهانی قدس به ندای "هل من ناصر ینصرنی" ملت مظلوم فلسطین لبیک گفته و با فریاد رسا، برائت و انزجار خود را از رژیم منفور صهیونیستی و حامیان بین المللی آن اعلام می نمایند.
در قطعنامه روز جهانی قدس، روزی خوانده شده که امواج خروشان و توفنده امت بزرگ اسلام، جهت نفی و محو رژیم جعلی صهیونیستی است.
اشتراک کنندگان در این مراسم، آزادی قدس شریف نخستین قبله مسلمانان و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را وجیبه دینی و انسانی خویش دانسته و آمادگی همه جانبه خود را در راه تحقق آرمان سترگ و والای فلسطین بعنوان جهاد مقدس اعلام کردند.
قطعنامه کشتار، نسل کشی، محاصره غیر انسانی، تخریب بناها، یهودی سازی سرزمین اشغال شده و به اسارت گرفتن زنان و کودکان فلسطینی را توسط آدمکشان صهیونیزم محکوم کرده، از جهان اسلام و ملت های آزاده خواسته است که رژیم نامشروع صهیونیستی را تحت هیچ شرایطی به رسمیت نشناسد.
مظاهره کنندگان همچنین از عموم نهادهای دولتی و غیر دولتی و قاطبه مردم افغانستان خواستند تا در جهت اخوت اسلامی و همبستگی ملی تلاش کنند.
اشتراک کنندگان به نمایندگی از ملت افغانستان، کشتار مسلمانان در سراسر دنیا و منطقه از جمله میانمار را محکوم کرده و از دولت افغانستان مجدانه خواستند که موضعش را بعنوان یک کشور اسلامی در برابر کشتار سیستماتیک مسلمانان از سوی رژیم های غیر  انسانی اعلام دارند.
در قطعنامه در خصوص دشواری و شکنندگی وضعیت امنیتی، سیاسی و اقتصادی و ثبات در کشور از دولت وحدت ملی خواسته شده است بیش از این در لاک بی تفاوتی پنهان ننموده و هر گونه مماشات و مصلحت اندیشی های سیایس و کاذب را که قطعاً مغایر با واقعیت و مطالبات بر حق مردم است را کنار  بگذارند.