---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۹/۰۳/۰۸

سیاه کاران کاخ سفید خنجری دیگری بر قلب امت مسلمه وارد کردند

بعد از اینکه امریکا و در راس آن موجودی عجیب الخلقه به نام ترامپ، در سلسله جنایات و دشمنی نسبت به اسلام و مسلمانان اوج این جنایت ورزی را با آن اعلام بی شرمانه پیوند زد، نهضت اسلامی افغانستان بنا بر اصول و پایه های فکری و اعتقادی خود در محور ظرفیت های موجود در نخستین جمعه بعد از این جنایت هولناک، تظاهرات بزرگی را تدارک نمود که در موقعیت کارته پروان و نقطه مزدحم شهر کابل برگزار گردید.

نخست بعد از ادای نماز جمعه ملت مومن ومسلمان افغانستان به ندای ملت مظلوم فلسطین وبه ندای ایمان خویش ودر چارچوب سازمانی به دعوت نهضت اسلامی افغانستان به جاده ریخته وانزجار ونفرت خویش را نسبت به این رفتار غیر انسانی ابرازداشتند. آنان با شعار های کفر شکن تکبیرو با شعارهای مرک برامریکا ومرگ بر اسرائیل گرد هم آمدند.

دراین جمع غفیر که صد ها تن از نمازگزاران و مردم مومن کشور اشتراک ورزیده بودند، مولوی محمد مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان سخنرانی نمود، او در سخنرانی خود هشدار های صریحی نسبت به اوضاع جهان اسلام داد و اینکه کدام خطرهای امت اسلامی را تهدید می کند، پرداخت. او گفت که این قدس در واقع در اثر ضعف و خیانت حکام عرب و جهان اسلام است که به چنین وضع رقت باری به سان هبه و بخشش از سوی استکبار جهانی به داروغه آنان در منطقه داده شده است. رهبری نهضت اسلامی افغانستان این را نیز تصریح نمود که امروز به صلاح الدین ایوبی ای نیاز داریم تا او خود گام پیش نهد اما فراموش نکنیم که صلاح الدین در بستری پاک ظهور خواهد کرد نه در لجنی که امروز جهان اسلام در آن دست وپا می زند. سخنان آقای مفلح که از سوی جمعیت بزرگ مردم مسلمان افغانستان بدرقه می گردید، این را نیز خاطر نشان نمود که موقف دولت افغانستان نسبت به این قضیه روشن، واضح وصریح نیست بلکه پر از ابهام و ضعف است، بنا براین ایجاب می نماید تا دراین زمینه تجدید نظر شده و موضع گیری ای درتناسب به عمق این جنایت و در خور شان مردم فلسطین اتخاذ گردد.

لازم به یاد آوری است درین گردهمایی در عین اینکه مولانا سید فرید هاشمی فطرت استاد دانشگاه و خطیب مسجد نعمان بن ثابت سخنرانی مبسوط، مدلل و لبریز از احساسات داشتند، در فرجام قطعنامه این تظاهرات نیز به خوانش گرفته شد که به ابعاد دینی، سیاسی، منطقه و جهان اسلام در ماده های آن اشاره صورت گرفته بود که به اتفاق آراء از سوی حضار تایید و صادر گردید.

البته اوج این تظاهرات بزرگ، همان لگد مال نمودن تمثال آن موجود پلید ترامپ بود که بعدا پرچم های امریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد و به این ترتیب نفرت ملت مسلمان افغانستان نسبت به این عمل امریکا به نمایش گذاشته شد. البته آنچه مهم بود، این بود که در قسمت مدیریت این تظاهرات نهضت اسلامی افغانستان در تفاهم کامل ودر همکاری متقابل نیروی های امنیتی کشور صورت گرفت که از آسیب های جانبی و استفاده فرصت طلبان به شدت جلوگیری به عمل آمد. از این لحاظ نهضت اسلامی افغانستان از همکاری همه جانبه نیروی های امنیتی کشور و به ویژه مسؤولین موظف در ساحه مربوطه کمال امتنان و سپاس خویش را حضور آنان تقدیم می نماید که این نشانی از مسلکی شدن، مجرب شدن و نیز مسؤولیت شناسی آنان دارد.

چیز دیگری که برجسته بود، حضور سنگین واقدام شعوری مردم مسلمان کشور نسبت به اشتراک دراین تظاهرات بود، مردم آمدند وبه صراحت و وضوح هرچه تمام گفتند که ملتی نیستند که نزعه ایمان در وجود آنان بمیرد و مسؤولیت های خویش را در برابر مقدسات خویش فراموش نمایند.

رسانه های کشور با درک وظیفه خطیر خویش وبا اقدامی جسورانه و آگاهانه از این رویداد عظیم گزارش های همه جانبه ای را تهیه نمودند و از آنچه که در صحنه اتفاق افتاد به طور حرفه ای به مردم کشور خبر رسانی کردند. این رفتار مسلکی رسانه های کشور نیز ستودنی است که بایستی از آنان سپاس گزاری نمود تاباشد که حقایق از طریق این رسانه ها به مردم به طور درست و مسلکی برسد و آنان آگاهی یابند.

به صورت خلاصه می توان این گونه نتیجه گیری نمود که این تظاهرات، به موقع و در محکومیت رژیم صهیونستی و حامی بلا قید وشرط آن امریکا کوبنده وقاطع بود. مدیریت این تظاهرات که ذریعه نهضت اسلامی افغانستان افغانستان انجام یافته بود یکی از تظاهرات های موفقی بود که به حمدالله کمترین عوارض جانبی نداشت. هماهنگی با نیرو های امنیتی و رسانه ها به نحو بهتری انجام یافته بود که در این زمینه نهضت اسلامی افغانستان می تواند الگویی برای برگزاری این گونه مناسبت ها باشد. رهبری نهضت اسلامی افغانستان یک بار دیگر از همه اشتراک کنندگان نیرو های امنیتی و رسانه های کشور مراتب سپاس خود را ابراز داشته و رفتار مردم، نیروهای امنیتی و رسانه ها رامسؤولانه ومعطوف به منافع و مصالح ملی کشور میداند.