---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۷/۲۹

لعه غرور صهیونیست‌ها مکان همبستگی با بیت‌المقدس شد/قدس پایتخت ابدی فلسطین است 11/1/1391

خبرگزاری فارس: راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس امروز در لبنان در قلعه‌ای برگزار شد که زمانی تحت اشغال صهیونیست‌ها بود و امروز با بیت‌المقدس اعلام همبستگی کرد.
به گزارش خبرنگار فارس در کاروان جهانی الی بیت‌المقدس، راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس ظهر امروز در قلعه شقیف در چند کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی برگزار شد.
بنابراین گزارش در این مراسم که هزاران نفر از آوارگان فلسطینی و مردم لبنان به همراه اعضای شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت‌المقدس و برخی نمایندگان
کشورهای اروپایی از جمله اعضای تیم یهودیان ضد صهیونیستی ناتوریکارتا حضور داشتند پرچم‌های کشورهای حاضر در کاروان و پرچمهای فلسطین و لبنان به همراه پرچم حزب‌الله لبنان به اهتزاز درآمد.

آوارگان فلسطینی و مردم لبنان که ساعتی پیش از ورود کاروان به منطقه منتظر اعضای آن بودند با چشم‌های اشکبار وغمزده از حمایت آزادگان جهان و کاروان آسیایی الی بیت‌المقدس از منطقه قدس به استقبال کاروان آمدند.
در این مراسم شیخ نبیل قاووق از مسئولان برجسته حزب‌الله لبنان با درود بر شهدای روز زمین گفت: در سال 1982 مناخیم‌بگین و شارون و فرماندهان ارتش اسرائیل اینجا ایستادند و قلعه شقیف را آغاز سقوط لبنان و اعراب خواندند اما امروز حامیان فلسطین در این قلعه هستند.
وی با بیان اینکه این قلعه شاهد بزرگترین شکست‌های اسرائیل به دست مقاومت لبنان و به فرماندهی عماد مغنیه بوده است افزود« به شقیف تا فلسطین و در فلسطین از بحر تا نهر و به همه ملت فلسطین و حامیان جهانی آن سلام و درود سیدحسن نصرالله را می‌گویم. قاووق با بیان اینکه از 1976 تا 2012 معادلات تغییر کرده است تاکید کرد: آن زمان انقلابیون فلسطین با سنگ به جنگ دشمن می‌رفتند و اکنون موشک‌های حزب‌الله تلاویو را تهدید می‌کند.                                                           وی افزود: امروز به این قلعه آمدیم تا تاکید کنیم که حق امت فلسطین حقی است که ساقط نخواهد شد و جهان عرب بداند که بهار عربی تا وقتی که یک وجب از خاک فلسطین در اشغال است کامل نمی‌شود و بهار امت اسلامی جز با بهار در فلسطین شکل نخواهد گرفت.
این مقام مسئول در حزب‌الله با بیان اینکه اقدامات اعراب ناقص است تصریح کرد: جهان عرب و اسلام و همه جهان باید بدانند که فلسطین قبله و نگاه و مسیر ما و پایان پیروزی‌های ماست.
وی با بیان اینکه چه نیکوست که رزمندگان حزب‌الله در خاک پاک فلسطین به شهادت برسند افزود: در روز زمین می‌گویم که فلسطین تنها نخواهد بود و ما در خندق دفاع از فلسطین تا آنجا که باید می‌مانیم و ما حزب‌الله اگر دنیا برعلیه ما جمع شود حمایت از فلسطین را رها نخواهیم کرد.
وی با اشاره به تهدیدها تصریح کرد: علی‌رغم همه تهدیدها و فشارها و چالش‌ها مقاومت لبنان و فلسطین شرایط سخت‌تری ایجاد کرده‌اند و اسرائیل ناچار به تسلیم در برابر آن است.
قاووق تاکید کرد: در روز زمین می‌گوییم که گلوله در برابر گلوله خواهد بود و پیروزی پس از پیروزی می‌آید تا پرچم فلسطین بر فراز قدس شریف به اهتزاز درآید.
در ادامه این مراسم عبدالفتاح نماینده جنبش فتح در سخنانی گفت: از این زمین پاک که به خون بزرگان مقاومت رنگین است و از این قلعه مقاومت که در برابر صهیونیست‌ها ایستاد و مقاومان توانستند آن را پس بگیرند و بدن‌های صهیونیست‌ها پلی برای آزادی جنوب شد به کاروان الی بیت‌المقدس د رود می‌فرستم.
وی افزود: امروز آن شهدا که علیه سیاست‌های صهیونیستی بودند اینجا هستند و امروز روز زمین و تاکید بر حق بازگشت آوارگان است که بار دیگر اصول فلسطینی را تاکید می‌کند. عبدالفتاح تاکید کرد: از همه جای دنیا به اینجا آمده‌اند تا بگویند قدس پایتخت ابدی فلسطین است.                 وی افزود: امروز در قدس و در فلسطین انتفاضه و انقلاب برقرار است و در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها و در برابر یهودی‌سازی قدس ایستاده‌اند و فریاد می‌زنند که قدس پایتخت ابدی فلسطین و مسلمانان است. نماینده جنبش فتح با بیان اینکه پیر و جوان فلسطینی و مردم از همه جای دنیا با ما هستند که به یهودیت دولت اسرائیل نه بگویند تاکید کرد: مقاومت مردمی فلسطین ادامه دارد و هر روز قدرتمندتر می‌شود.
وی افزود: وحدت ما امروز امری اساسی است و می‌گوییم که امنیت جهان بدون حل شدن مسئله فلسطین و قدس و بازگشت آوارگان ممکن نیست.
عبدالفتاح ادامه داد: ما می‌خواهیم تاکید کنیم که مسئله فلسطین مسئله مرکزی و اصلی خواهد ماند و به همه جوامع بین‌المللی بگوییم که شما در برابر مسئله قدس مسئولیت دارید و نمی‌توان آنچه که در فلسطین می‌گذرد را قبول کرد.
وی اظهار داشت: به دشمن می‌گوییم هر آنچه که اشغال کرده اید را باید پس دهید و برای آن هزینه زیادی خواهید پرداخت و از همه دنیا می‌خواهیم که سران صهیونیست‌ها را دادگاهی کنند.
* نماینده حماس: جسارت به مسجد‌الاقصا منجر به انقلاب مسلحانه می‌شود
در ادامه این مراسم علی البرکی به نمایندگی از مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی با اشاره به اینکه ماه مارس برای فلسطینیان مهم است گفت: همه شهدا از سال 1976 تا امروز و از شیخ احمد یاسین تا عبدالعزیزرینتیسی و شهدای آوریل و شهدای هشت مارس بن‌یاسین و شهدای فلسطینی بیروت را یاد می‌کنیم و به اسرا و بر همه مقاومان و برهمه همبستگان از آسیا، اروپا و آمریکا درود می‌فرستیم.
وی افزود: راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس پیامی واضح دارد که ملت فلسطین تنها نیست و قدس مسئله‌ای عربی، اسلامی و جهانی است.
نماینده حماس تاکید کرد: این راهپیمایی پیام هشدارآمیزی نیز به اسرائیل دارد که ما امروز به اینجا آمده‌ایم برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی و اجازه توهین به مقدسات مسلمانان و مسیحیان را نمی‌دهیم و تخریب مسجد الاقصی توهین بزرگ به مسلمانان خواهد بود و جسارت به آن انقلابهای مسلحانه‌ای ایجاد خواهد کرد که در مرزها باقی نمی‌ماند.
وی افزود: امروز برای قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی به اینجا آمده‌ایم که مورد حمایت همه دنیاست.
البرکی با تاکید برآزادی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد: اسرائیل باید بداند قوی همیشه قوی و ضعیف همیشه ضعیف نخواهد ماند. لذا به یهودیان مهاجرت کرده به فلسطین می‌گوییم که به کشورهای خود برگردید که حق پیروز و باطل نابود شدنی است.
وی افزود: امروز به انقلابیون جهان می‌گوییم ملت فلسطین با جهاد و مقاومت است تا پیروزی یا شهادت.
* نماینده جهاد اسلامی: فلسطین در اتحادیه عرب فراموش شده است
ابوعلی شکیب مسئول روابط سیاسی جهاد اسلامی فلسطین سخنران بعدی این مراسم بود که با درود بر همه ملت‌های حامی فلسطین گفت: امروز فلسطین در اتحادیه عرب به فراموشی سپرده شده است لذا امروز اینجا کنگره جهانی فلسطین است.
وی افزود: به سران عرب می‌گوییم که نباید با دشمن همراه شوند آیا ذلت و خواری بس نیست. سازشکاران ننگ بر شما باد.
عضو جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اجتماع امروز در قلعه شقیف و مقاومت لبنان و فلسطین در سال 1982 گفت: آیا اسرائیل سال 82 را از یاد برده، آیا پیروزی غزه را فراموش کرده است.
وی افزود: سال گذشته در روز نکبت هزاران نفر به اسرائیل نه گفتند و آزادی فلسطین از بحر تا نهر را خواستند و امروز نیز چنین است.
شکیب با بیان اینکه فلسطین باید به فلسطینی‌ها بازگردد تصریح کرد: قدس معراج پیامبر و مولد عیسی مسیح است و قبله اول مسلمانان و نماد همه ادیان و نماد حمایت از حق در برابر باطل است.
بسام کوزوف نماینده جنبش عمل دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به نقش امام موسی صدر در مسئله فلسطین گفت: همانگونه که پشت سرامام موسی صدر قسم خوردیم دوباره قسم یاد می‌کنیم که راه او در حمایت از مسئله فلسطین را ادامه دهیم و هزینه آن هر چه که می‌خواهد باشد.
وی با بیان اینکه فلسطین از آن یهودیها نیست و از آن همه ادیان بوده و خواهد بود افزود: کسانی که از پایتخت‌ها به دنبال تعیین سرنوشت فلسطین هستند در اشتباه محض هستند و به کسانی که دولارهای خود را برای سقوط دولت‌ها خرج می‌کنند می‌گوییم اگر کمی از آن را برای مبارزه با اسرائیل اختصاص می‌دادند مسئله فلسطین حل شده بود.
نماینده جنبش عمل با بیان اینکه سرزمین فلسطین به همه گروه‌های فلسطینی تعلق دارد تاکید کرد: به آنها می‌گوییم وحدت داشته باشید و این زمین فلسطین است که می‌گوید من حرف شما را نمی‌فهمم من زمین عربی هستم و اجازه ندهید در این زمین بدنهای کثیف و نجس باشند.
وی با تاکید بر راه مقاومت افزود: روزی اسرای فلسطین 17 هزار نفر بود که الآن 5 هزار هزار نفر شده است و اگر اسرا آزاد شده‌اند با وجود مقاومت بوده است و آزادی جنوب و غزه را دیدیم و انشاءالله بزودی به فلسطین برمی‌گردیم.
نماینده جماعت اسلامی لبنان سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: به اینجا آمده‌ایم که به برادرانمان بگویم که ما با شما هستیم و به اسیران می‌گوییم که صبور و مقاوم باشید که پیروزی نزدیک است.
وی افزود: راه قدس راه پیامبر اسلام برای معراج و راه صحابه و راه اسلام و راه و حق و آزادی است و راهی است که رسول‌الله اعلام کرد که به حبل‌الله تمسک داشته باشیم.
وی با اشاره به آیه و عدو لکم گفت: قدرت، توکل و وحدت و قدرت سلاح موجب پیروزی است.
وی افزود: قبل از بهار عربی فکر می‌کردیم امید به آزادی دور است اما امروز پس از انقلابهای اخیر آزادی را نزدیک می‌بینیم و بزودی در مسجدالاقصی نماز می‌گزاریم. البته راه به سوی فلسطین باید قبلا از مفسدان خالی شود و فلسطین از بحر تا نهر آزاد ‌شود هر چند که آنها بعید می‌دانند و ما آن را نزدیک می‌بینیم.
* رهبر ناتوریس کارتا: بزودی آزادی قدس را می‌بینیم                        در ادامه این مراسم خاخام دیوید وایز در سخنانی با اشاره به حضور خاخام‌های ضد صهیونیست در این مراسم گفت: ما آمده‌ایم که به صهیونیست نه بگوییم چرا که با آموزه‌های موسی(ع) در مخالفت است.
وی افزود: ما بزودی آزادی قدس و پایان اشغالگری صهیونیست‌ها را می‌بینیم همچنین فیروز  میتی‌‌بوروالا در سخنان کوتاهی با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای آسیایی و حرکت یکماه آنها به سمت مرزهای فلسطین اشغالی گفت: آمریکا باید بداند بیت‌المقدس  از آن همه ادیان است.