---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۷/۲۹

اعلامیه شورای فرهنگی حامیان قدس شریف و نهضت اسلامی افغانستان در رابطه به فرارسیدن یوم الله روز جهانی قدس

الحمد لله رب العالمین قاصم اعداء الدین وعلی رسول الله الذی لاینطق الا بالحق والیقین. وعلی آله و اصحابه الغر المحجلین.
خدای بزرگ می فرماید :
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا * لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ إِنْ شَاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا * (23-24) الاحزاب
ملت مومن وظلم ستیز افغانستان عزیز!
در این روز های که قلمرو گسترده جهان اسلام و سفره مسلمانان جهان لبریز از شادی و خوشی به مناسبت میزبانی از ماه برکت و نور شهرالله صیام است ،
و در این فرصتی که دل مؤمنین عالم پر از نیرو و حرکت به سوی عالم متعالی است و شب های قدر با زیبایی خاصی دل  مؤمنان را آكنده از عطر عبادت می دارد، یکی از روز های بس خجسته  و در تقویم اسلامی بی حد مهم، در راه است . 
درست از روز جهانی قدس می گوییم که در بیش از دو دهه است که در عالم اسلام تکانه ی مهمی و در بنیان کاخ استکبار زلزله عظیمی برپا نموده است. این روز میمون، در واقع  به نماد و رمز مقاومت در برابر باطل مبدل شده است.
ملت مؤمن و کفر ستیز افغانستان !
روز جهانی قدس شریف همان گونه که از نام آن پیداست، ترجمان درد های ملتی است که از سال ها به این سو زیر انواع شکنجه و بیداد زور گویان جهان هنوزهم برای رسیدن به آرمان های اسلامی شان دست و پنجه نرم می کنند. به راستی که در تقویم اسلامی اگر ما دقت نماییم می بینیم که بزرگان امت محمد رسول الله (ص) به مناسبت ها و واقعات تاریخی ای که در تقویم های تاریخ اتفاق زیادی افتاده اهمیت قایل بوده اند.
حضرت عمر فاروق (رضی الله عنه) خلیفه دوم اسلام با تمرکز روی این نقطه مهم بود که آغاز تاریخ اسلام را روز هجرت رسول خدا به مدینه منوره  رسما قرار داد.
روز هجرت رسول الله صلی الله علیه و آله سلم  در واقع برای هر شخص با ایمان معنا های زیادی را افاده می کند، روز هجرت یعنی روز پشت کردن به آنچه تعلق انسان را از الله متعال قطع می کند، روز هجرت یعنی ترک ما سوا الله و هجرت رسول کریم این معنا را می رساند که" نه" گفتن در برابر هر زور گوی و طاغوتی که در برابر دین خدا به جنگ برخاسته است.
پس روز جهانی قدس در عصر کنونی روز مبارزه و قیام است، روز برآمدن از گوشه های انزوا است، روز برآمدن از کنج مدرسه ها و خانقاه هاست، روز بیرون شدن به هدف  " ابراز و لا  وبرا " است، روز اعلان هم پیمانی با اهل اسلام و روز بیزاری جستن از طاغوت است.
آیت الله روح الله امام خمینی (ره) به سان استوانه ای در برابر استکبار جهانی، به عنوان بنیانگذار این روز تاریخی سنتی را چنان محکم گذاشته که امروز به سان یک میراث عظیم اسلامی متعلق به همه جهان اسلام، چنان شیپوری را دمید که طنین آن خواب از چشم ارباب باطل ربوده و خون را در رگ های آنان منجمد ساخت . عَلم حراست از ساحت مقدس این شعار الهی را امروز نعم الخلف لنعم السلف، جناب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی خامنه ی، چنان با استواری برداشته است که خنده سپیده دم سحر آزادی قدس شریف را می توان از آن به تماشا نشست. این آواز را باید با تجلیل برجسته از این روز،  فرخنده لبیک گفت  و این میراث ارزنده را گرامی باید داشت.
عزیزان و هموطنان عالی قدر !
روز جهانی قدس را درحالی تجلیل می نماییم که امروز لشکر جرار بیگانه در کشور ما آتش بدست، خانواده های بسیاری را در شهر ها و روستا های کشور به آتش می کشد، در کشور هنوز جنگ موش و پشکی روان است که ابهام های این جنگ از درو دیوار این سرزمین می ریزد، اکنون در خانه ما جنگی به راه انداخته شده که سر کلافه آن دقیقا معلوم نیست که به دست چه کسی ویا کسانی است؟ امروز انسان های این کشور بی بها کشته می شوند و به فجیع ترین شیوه حرمت آنان پایمال می شود! در این عصر که خبر از ماه و مریخ است اما انسان این سرزمین هنوز هم با وضعیت اسفباری عمر به سر می کند و دست کاری های اجانب چنان از پرده برون افتاده است که این مداخلات، حکومت افغانستان که دارای مدارای زیادی است ، را نیز به تنگ آورده است.
پس امروز که ما در این وطن به این گونه عمر به سرمی کنیم، در چندین نقطه دیگر از سرزمین پهناور جهان اسلام هم کیشان ما رنج می کشند و عذاب می بینند، از جمله برادران دینی مادر بیت المقدس، غزه و اریحا به این گونه سرنوشت جانکاهی دچار اند.
فلسطین محک راستی و دروغ منادیان حقوق بشر گردیده است، این فلسطین است که چون شاهد زنده بر دروغ بودن دفاع از حقوق بشر و صدها داعیه دروغین جهان صلیبی می باشد ، این شهر های این سرزمین مقدس است که ازشصت سال به این سو زیر کوبه اشغال پیوسته فریاد وا اسلاماه! سرمی کشد !
هموطن مؤمن و گرامی !
افغانستان عزیز ما  که ما درآن زیست می کنیم و شاهد حضور نیرو های نظامی به سرخود آمده ناتو هستیم، صادقانه باید این محاسبه را با خودنماییم که  بهره ای که از مداخله بیگانه گان برده ایم جز تشدید اختلافات و پراگندگی و انارشی چه چیزی می تواند باشد؟ جز از پولدارشدن یک طبقه محدود که خود در گرو گونه های تعهد با این بیگانگان اند ! با درک واقع بینانه این موضوع باید به صراحت اعلان نمود که سخن از ایجاد پایگاه های نظامی امریکایی در افغانستان نه تنها زمینه عملی ندارد بلکه صحبت از آن خود ضیاع وقت به شمار می رود. چه زمانی ما کارنامه های این رژیم را در کنار هم قرار دهیم به خوبی ملتفت می شویم که در هیچ جای جهان اسلام این کشور جز در راستای تخریب کشور های اسلامی نمونه ای از حسن نیت از خود بروز نداده است. پس افغانستان مومن همین اندازه که مورد تاخت و تاز ده ساله قرار گرفته کافی است و حساب آن باید پس داده شود، چه برسد به این که این تراژیدی با تاسیس یک پیمان دیگر ادامه یابد.
شهر وندان مومن و محبوب افغانستان!
فرارسیدن روز جهانی قدس را امسال با فال نیک تطهیر سرزمین های اسلامی از لوث دشمنان دین و به ویژه نجات افغانستان از شر کشتار به دست نظامیان بیگانه، استقبال می نماییم. شما ملت مومن که روز جهانی قدس را به مثابه روز میعاد پیمان با حق و مشت محکم شدن به دهن باطل درج صفحه تاریخ زرین کشور نموده اید، امید برده می شود که شما عزیزان با حضور پر رنگ تان در مراسم تجلیل از روز جهانی قدس شریف، در برابر توطئه های صهیونیزم و صلیبی ها نیروی ایمان را آیینه داری نموده و برائت خود را از این دو موریانه به بدنه جامعه بشری ابراز دارید.
شهروندان نجیب سرزمین اسلامی ما !
نیک می دانید که شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در عرصه تنویر اذهان مردم و رساندن فریاد مظلومیت ملت فلسطین، تا آنجا که توان داشته خدماتی انجام داده است. اما دست اندرکاران این شورا نیک می دانند که مسؤولیت اهل ایمان گسترده تر از این است که تا حال انجام یافته است، پس :
          ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید
          مگرم پیش نهد لطف شما گامی چند
پس یکی از کارهایی که هر مسلمان می تواند در محدوده ظرفیت های دست داشته اش انجام دهد این است تا از تلاش های مدنی برای حمایت از حقوق برادران شان دریغ نورزد.
 اکنون این بستر را آماده ساخته ایم تا شما بتوانید به سادگی به حمایت دینی برادران تان در سرزمین قبله نخستین اسلام برسید.
روز جمه مورخ 26 رمضان المبارک سال 1432 هـ ق برای استقبال شما که به تجلیل از روز جهانی قدس می آید در مسجد جامع و تاریخی شاه دو شمیره علیه الرحمه در نظر گرفته شده که در آن ساحت  ملکوتی یکجا بهم خواهیم پیوست.
ایمان داریم که آن روز که اهل ایمان در مسجد اقصا در رکاب صلاح الدین ایوبی دیگری نماز گزارند دور نیست و از خداوند متعال آرزو می بریم تا ما را در این فتح عظیم سهیم و شریک بفرماید.  

هیأت رهبری
نهضت اسلامی افغانستان
و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف