---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
صفحه اصلی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱۳۹۳/۰۷/۲۹

سالروز اعلام موجودیت رژیم غاصب اسرائیل را تقبیح می‌کنیم

هیئت رهبری نهضت اسلامی افغانستان در جلسه‌ اضطراری که حوالی شام دیروز 10 ثور/ اردیبهشت در دفتر مرکزی نهضت اسلامی افغانستان برگزار نمود، تصمیم اتخاذ نمود تا به مناسبت 24 ثور سالروز نکبت (اعلام موجودیت رژیم مستکبر اسرائیل) راهپیمایی بزرگی را در شهر کابل و سایر شهرهای کشور راه اندازی نماید.
قرار است در این روز کابل و سایر شهرهای بزرگ افغانستان اعضا و هواداران نهضت اسلامی افغانستان در راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌های جداگانه روز اعلام موجودیت رژیم اسرائیل را تقبیح نموده و یکبار دیگر حمایت شان را از برادران فلسطینی ابراز نمایند.

روز نکبت نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تأسیس اسرائیل در ۲۴ ثور/ اردیبهشت ۱۳۲۷ استفاده کرده و در آن روز عزا می‌گیرند. چون داوید بن گوریون، رئیس مجمع ملی که درآن زمان رئیس آژانس یهود (سوخنوت) بود، منشور استقلال اسرائیل را برای اولین بار قرائت کرد.
فلسطین در قلب خاورمیانه و جهان اسلام جای دارد؛ منطقه ای که طولانی ترین و پیچیده ترین منازعه قرن بیستم میلادی، یعنی اختلاف اعراب و اسرائیل در آن روی داده است. فلسطین، که در هسته مرکزی ممالک عربی واقع است، کشورهای عربی آسیا را به کشورهای عرب زبان افریقا متصل می کند و راه ارتباط و اتصال زمینی جزیره العرب به دریای مدیترانه و اقیانوس ها و کشورهای اروپایی به شمار می رود. از این رو، تاسیس رژیم اسرائیل در فلسطین، جهان عرب را به دو بخش جغرافیایی تقسیم و راه ارتباطی آن را قطع کرده است. همچنین، فلسطین زادگاه و زیست گاه شماری از پیامبران الهی، یادآور پیروزی مسلمانان بر صلیبیان و قبله گاه اول و معراج گاه پیامبر اکرم (ص) است. بنابراین، هرگونه ادعا و منازعه بر سرآن، غرور دینی مسلمانان را جریحه دار می کند.
اما باتوجه به ناکامی های اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ های ۳۳ و ۲۲ روزه و از بین رفتن توهم اسرائیل شکست ناپذیر، و نیز بنا به اذعان سران این رژیم، در آینده ای نزدیک شاهد محو شدن اسرائیل از صحنه روزگار خواهیم بود. و مسئله مهم در این امر، حضور آگاهانه مسلمانان در حمایت و کمک همه جانبه به فلسطین می باشد. مطمئن باشیم که اگر همه با هم هفته ای تنها دقایقی از وقت خود را به کار برای فلسطین اختصاص دهیم، به یاری خدا پیروزی از آن ما خواهد بود. به قول حضرت امام (ره) اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد، این رژیم را آب خواهد برد.